Haraket ve Reji Sanatı

25.00 

İnsancıl Kitap Aracılığı ile Satın Al

Stok Kodu: haraket Kategoriler:

Açıklama

Türkiye’deki tiyatro uygulamalarında görülen yöntem boşluğu, bu kitapta tarif edilen çalışmanın ana çıkış noktasıdır. Rejisörün oyuncuyla iletişim biçimine yeni bir bakış açısı getirmeyi ve oyuncunun hareket potansiyelini geliştirmeyi amaçlayan çalışmanın temelinde, hareket ederek varolma düşüncesi yer alıyor. Oyuncunun hareket olasılıklarını çoğaltacak bir prova yöntemi geliştirilirken, hareketin odakta olduğu bir metne yaklaşım ve reji tasarımı anlayışı da ortaya konuyor.

Çalışmanın ilk esin kaynağı, Heidegger’in “varlık ve zaman” felsefesi. Bu felsefenin verileri; fizikte, mimarlıkta ve en nihayetinde tiyatroda hareket konusunu araştırmayı gerekli kıldı. Böylelikle, amaçlanan reji yöntemi için ipuçları elde edildi. Yöntem ana hatlarıyla oluşturulduktan sonra, sınanmak amacıyla uygulama aşamasına geçildi. Polonyalı yazar Slawomir Mrozek’in Eğlence adlı oyunu sahnelendi, provalar sırasındaki gelişmeler ışığında, reji yöntemi son halini aldı.

 

 

Yazarlar

Dr Servet AYBAR
Dramaturg ve rejisör. Ankara’da doğdu. 1994 yılında Ankara Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nden ve 1998 yılında DTCF Tiyatro Bölümü’nden mezun oldu.1999 yılında Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü’nde göreve başladı. 2002 yılında Tiyatro dalında yüksek lisans derecesi, 2011 yılında Tiyatro Rejisörlüğü dalında doktora derecesi aldı. 2000-2005 yılları arasında Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü’nde, 2004-2007 yılları arasında Bilkent Üniversitesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, Tiyatro Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Uluslararası festival organizasyonlarında ve yarışma jurilerinde görev aldı.Birçok yapımda; oyuncu, dansçı, tasarımcı, dramaturg, çevirmen, yardımcı rejisör ve rejisör olarak çalıştı. Atölye çalışmaları gerçekleştirdi. Devlet Tiyatroları tarafından bilgi-görgü amacıyla yurtdışına gönderildi. Hollanda, Kanada, Almanya, Belçika, Lüksemburg ve Arjantin gibi pek çok ülkede; sahne hareketi, fiziksel tiyatro, çocuk ve gençlik tiyatrosu, sahne plastiği ve reji alanlarında çalışmalar yaptı. Halen Devlet Tiyatroları’ndaki görevini sürdürmektedir